Smstools

4 tips om uw klantenservice te verbeteren via sms

Op welke manier en via welk kanaal kunnen we onze doelgroep het best benaderen? Dat is de vraag waar menig marketeer en zaakvoerder mee zit. Wij hebben het antwoord: sms-marketing. Sms-marketing is op dit moment één van de beste manieren om je doelpubliek te bereiken. Doordat de mobiele markt sterk blijft groeien, ben je verzekerd van een hoge klikfrequentie en wordt je bericht binnen 5 minuten geopend én gelezen. Ideaal om sales te stimuleren, maar ook om je klantenservice te verbeteren.

Twijfel je nog? Laat deze 4 tips je overtuigen:


1. Wanneer de nood hoog is.
Sms-marketing is de ideale tool om te communiceren naar / met je doelgroep. Voornamelijk wanneer de tijd dringt of wanneer je wil dat je bericht snel wordt gelezen. Een sms-bericht wordt gemiddeld binnen de 3 à 5 minuten gelezen. Ideaal dus voor een reminder, notificatie of crisiscommunicatie naar medewerkers.

4 tips om uw klantenservice te verbeteren via sms

2. Bied klanten een snelle manier om feedback te geven.
Sms-marketing is een handige tool om feedback te vergaren. Klanten delen graag hun mening wanneer ze tevreden zijn over een product. Spijtig genoeg nog sneller als ze niet tevreden zijn over bepaalde aspecten van het product en/of service. Sms-marketing biedt de mogelijkheid om eenvoudig feedback te ontvangen. Je moet enkel de link van je enquête onderaan in het bericht plakken. In onze real-time statistieken kan je dan duidelijk zien hoeveel berichten er zijn gelezen, de klikfrequentie maar ook het aantal ingevulde enquêtes.

3. Wees klaar om te reageren.
Een sms-bericht is niet alleen een direct communicatiemiddel, klanten hebben het gevoel dat een sms-bericht flexibeler is dan het sturen van e-mails of bellen naar een algemeen nummer.  Wanneer ze een sms sturen, verwachten ze een snel en duidelijk antwoord. Probeer dus altijd zo snel mogelijk te reageren op hun berichten.

Als het niet mogelijk is om 24/7 beschikbaar te zijn, vermeld dan duidelijk wanneer klanten je klantendienst kunnen bereiken. Op die manier weten klanten wanneer ze een antwoord kunnen verwachten en vermijd je onnodige irritatie en frustratie.

4. Ondersteuning ook na de aankoop
De klantenrelatie stopt niet na de aankoop. Het is, in onze ogen, een absolute doodzonde om niet te investeren in een uitstekende dienst-na-verkoop. Klanten moeten ook na een aankoop bij je onderneming terecht kunnen. Via sms help je ze het maximale uit hun product of dienst te halen.

Wil je sms-berichten gebruiken om je klantenservice te optimaliseren? Maak dan nu een GRATIS testaccount aan en ontvang 5 credits.
REGISTREER

 

Sms-communicatie klantenservice optimaliseren smstools sms-softwareSms-communicatie, klantenservice optimaliseren, smstools, sms-software
https://www.smstools.nl/nl/blog/8/4-tips-om-uw-klantenservice-te-verbeteren-via-sms 4 tips om uw klantenservice te verbeteren via sms

4 tips om uw klantenservice te verbeteren via sms

4 tips om uw klantenservice te verbeteren via sms
Smstools
Sms-marketing is één van de beste manieren om uw doelmarkt te bereiken. Ideaal om uw sales te stimuleren, maar ook om uw klantenservice te verbeteren.
5 van de 5 op basis van 2303 gebruikersbeoordelingen.
8 10008