Smstools

Klantverhaal: SMS coupon campagne

SMS coupon campagne

SMS coupon campagne

Essilor Frankrijk

Essilor is een wereldspeler op het gebied van corrigerende brillenglazen en instrumenten voor oogartsen en opticiens. Om de verkoop in de verschillende winkelpunten in Frankrijk te stimuleren, werd er een indrukwekkende SMS coupon campagne gelanceerd. 

De SMS campagne werd gepromoot via posters in de winkel. Zo konden potentiële klanten een SMS versturen naar een shortcode. Als antwoord op dit bericht, ontving men de coupon link en de unieke code. Per uniek telefoonnummer, ontving men één coupon voor eenmalig gebruik. Wanneer iemand opnieuw probeerde, ontving deze persoon dezelfde coupon en code. Zo werd fraude, iets waar Essilor in het verleden al mee werd geconfronteerd, onmogelijk. Fraude was overigens ook de reden voor het uitrollen van SMS campagne in plaats van een e-mail campagne. Je kon enkel de coupon ontvangen als je een unieke mobiel nummer ingaf. Bovendien is het veel moeilijker om een mobiel telefoonnummer te vervalsen, dan pakweg een e-mailadres.

Om conversies te boosten, werd er een maand voor het vervallen van de coupon, een herinneringsbericht verzonden naar diegene die de coupon nog niet hadden verzilverd. Verder was het een succesvolle en geavanceerde campagne met veel interessante statistieken. Zo verkreeg Essilor een gedetailleerd overzicht over het aantal inwisselingen per winkel maar ook hoeveel mensen de coupon hadden bekeken zonder deze in te wisselen.

 

 

SMS coupon campagne