Smstools

Sms-marketing voor de detailhandel: wat zijn de voordelen?

Sms-marketing voor de detailhandel is het ideale communicatiekanaal. In tegenstelling tot de meeste industrieën heeft de retailsector als geheel geen specifieke doelgroep. Met andere woorden, door de aard van hun bedrijf is elke persoon echt een doelwit. Sms-marketing is in dat opzicht vergelijkbaar in die zin dat het zich kan richten op vrijwel iedereen over de hele wereld. Het is gemakkelijk en zo effectief.

Voordelen van SMS-marketing voor detailhandelaren
Sms-marketing biedt veel voordelen voor retailbedrijven. Dat is de reden waarom het al een decennialang wordt gebruikt en dat het als één van de effectiefste marketingkanalen wordt gezien. Laten we enkele van de belangrijkste voordelen van SMS-marketing voor de detailhandel op een rijtje zetten.

Welke retailers?
Retailers en detailhandelaars zijn er in alle vormen en maten. Van de bakker op de hoek tot de winkelketen in de stad, elke retailer heeft baat bij een succesvolle sms-marketing campagne. Hieronder vind je enkele typische retailers en detailisten terug uit ons klantenbestand.

  • Kledingwinkels
  • Babyspeciaalzaken
  • Autoverkopers
  • Fietswinkels
  • Doe-het-zelf-zaak
  • Parfumerie
  • Optiek
  • Warenhuis
  • Verfwinkels
  • Speelgoedwinkels
  • Sportwinkels
  • Boekenwinkel

 

Het is goedkoop en betaalbaar
Hoe succesvol en financieel stabiel jouw winkel ook is, het kan nooit kwaad om marketing op een betaalbare manier te doen. Vergeleken met elke andere vorm van marketing is sms de goedkoopste optie. Maar de betaalbaarheid heeft geen enkele invloed op de efficiëntie, dus maak je geen zorgen.

Het bied je wereldwijd bereik
Sms-marketing heeft een grenzeloos bereik. Je kan je SMS-campagne naar elke bestemming ter wereld sturen. Doe dit echter met de nodige voorzichtigheid, want als je je richt op de ongeschikte bevolkingsgroep, levert dat geen resultaten op, waardoor je campagne nutteloos wordt. Pols ook altijd eerst naar de tarieven voor buitenlandse berichten, zodat je niet voor dure verrassingen komt te staan.

Reactie en open ratio’s
Sms-berichten hebben het hoogste interactiepercentage van alle communicatiekanalen ter wereld. Met een open ratio van rond de 98% en een conversieratio rond 30-40%. Zo bewijzen sms-berichten nogmaals hun effectiviteit.

Sms-marketing vergroot de betrokkenheid en loyaliteit van klanten 
Net zoals elke winkel het leuk vindt om veel verschillende klanten te hebben, komt het echte werk altijd van terugkerende klanten. Om een basis van trouwe klanten op te bouwen, zijn er veel stappen die winkels moeten nemen om dat te bereiken. De belangrijkste is de betrokkenheid van de klant. Sms-marketing kan dat faciliteren door het vormen van een tweerichtingscommunicatie tussen de winkel en klant. Het faciliteren van deze communicatie leidt tot het opbouwen van klantloyaliteit, wat weer leidt tot meer verkopen.

Hieronder volgen nog enkele voorbeelden wat je als detailhandelaar kan sturen via sms:

  • Nieuwkomers - Promoot je nieuwkomers bij de klanten die al eerder interesse hebben getoond in soortgelijke producten of artikelen.
     
  • Terug op voorraad - De beste manier om klanten die online naar een uitverkocht product hebben gekeken, te informeren dat ze weer op voorraad zijn.
     
  • Verlaten winkelwagen - Klanten herinneren aan hun verlaten winkelwagen en stimuleren de aankoop af te ronden.

Sms is één van de krachtstigste communicatietools.  Verstuur gerichte digitale marketing campagnes naar al je ontvangers en stimuleer zo je conversies en verkoop.


Maak nu je proefaccount aan en verstuur vandaag nog je eerste berichten!
REGISTREER

sms-communicatie retailers sms-marketing marketingcommunicatiesms-communicatie, retailers, sms-marketing, marketingcommunicatie
https://www.smstools.nl/nl/blog/37/sms-marketing-voor-de-detailhandel:-wat-zijn-de-voordelen Sms-marketing voor de detailhandel: wat zijn de voordelen?

Sms-marketing voor de detailhandel: wat zijn de voordelen?

Sms-marketing voor de detailhandel: wat zijn de voordelen?
Smstools
Effectieve sms-marketing voor retailers en detaillisten
5 van de 5 op basis van 1429 gebruikersbeoordelingen.
37 10037